Vuoden nome-koiran valintasäännöt

Palkinto jaetaan vuosittain Lapin kennelpiirin alueella asuvalle noutajarotuinen koiralle, jonka omistaja asuu vakituisesti Lapin kennelpiirin alueella ja kuuluu jäsenenä johonkin Lapin kennelpiirin jäsenyhdistykseen edustaen kilpaillessaan edellä mainittua yhdistystä.

Palkinto jaetaan noutajien metsästyskoetulosten (NOME) perusteella huomioiden kolme parasta starttia. Nollatuloksesta ja viivasta ei tule pisteitä, mutta ne lasketaan starteiksi.

Pisteiden ollessa tasan, luetaan pisteet nuoremman koiran eduksi.

Koiran omistajan on ilmoitettava ko. vuoden tulokset spanieli- ja noutajajaostolle vuoden loppuun mennessä. Mikäli määräaikaan mennessä ei tule yhtään ilmoitusta, ei ko. vuonna valita vuoden NOME-koiraa.

Palkinto kiertää kunnes jollakin koiralla on kolme kiinnitystä palkintoon, jolloin koiran omistaja saa sen omakseen. Palkinnon mukana on kansio, johon tallennetaan koiran tiedot. Palkinnon saaja kaiverruttaa itse koiran tiedot palkintoon ja toimittaa sen seuraavan vuoden vuosikokoukseen.

NOME-kokeet
ALO3    =    6        AVO3    =    13        VOI3    =    19