Mejä

MEJÄ:n piirinmestaruuskokeen valintasääntö

Lapin kennelpiirin metsästyskoirien jäljestämiskokeen piirinmestaruuskokeisiin osallistuvan on oltava Kennelliiton tai kennelpiirin jäsenyhdistyksen jäsen. Piirinmestaruudesta voi kilpailla ilmoittautumishetkellä (viimeinen ilmoittautumispäivä) piirin alueella vakinaisesti asuvan omistajan koira riippumatta omistajan edustaman yhdistyksen kotipaikasta. Useamman omistajan koira kilpailee sen kennelpiirin mestaruudesta, jonne se on pääasiassa sijoitettu. Koira voi kilpailla vuosittain vain yhden kennelpiirin mestaruudesta.

Lapin kennelpiirin metsästyskoirien jäljestämiskokeiden piirinmestaruudesta kilpailevat edellisen vuoden piirinmestari (oikeus puolustaa mestaruuttaan) ja viisi tulosten perusteella valittua kilpailijaa. Valinnassa huomioidaan kolme voittajaluokan tulosta, jotka ovat vähintään kahdelta eri tuomarilta. Tulokset tulee olla saavutettu edellisen vuoden piirinmestaruuskokeen jälkeen viimeiseen ilmoittautumispäivään  mennessä. Vähäntään kaksi tulosta tulee olla saavutettu kuluvalta kaudelta (piirinmestaruusvuosi).

Hallitus hyväksynyt 7.9.2015