Agility

Vuoden agilitykoiran kiertopalkinto

1. Lapin kennelpiirin alueella jaettavista kennelpiirin kiertopalkinnoista kilpailevat ne koirat, joiden omistaja asuu kennelpiirin alueella ja kuuluu jäsenenä johonkin kennelpiirin jäsenyhdistykseen edustaen kilpaillessaan edellä mainittua yhdistystä.

2.  Kiertopalkinto jaetaan kalenterivuosittain enintään kahdenkymmenen (20) kolmosluokan nollatuloksen perusteella. Kustakin nollatuloksesta saa yhden pisteen. Mikäli yhteispisteet menevät tasan, ratkaisee parhaan arvokisasijoituksen saavuttanut koira. Mikäli vielä on tasatilanne, agility-, TOKO- ja VEPE-jaosto valitsee Vuoden Agilitykoiran.

3.  Osallistuvan koiran kilpailukirjasta on lähetettävä kopio kilpailuvuotta seuraavan tammikuun 10. päivään mennessä Lapin Kennelpiirin agilityvastaavalle. Mikäli määräaikaan mennessä agilityvastaavalle ei tule esitystä vuoden koiraksi, kiertopalkintoa ei ko. vuonna jaeta.

4. Kennelpiiri hankkii palkinnon. Palkinto kiertää 10 vuotta. Tämän jälkeen koiran omistaja, jonka koiralla on eniten kiinnityksiä palkintoon, saa sen omakseen. Tasakiinnityksissä yhteenlaskettu pistemäärä ratkaisee. Jos tämänkin jälkeen pisteet ovat tasan, ratkaisee arpa. Palkinnon mukana on kansio, jonon tallennetaan koiran tiedot. Palkinnon saaja kaiverruttaa itse koiran tiedot palkintoon ja toimittaa sen seuraavan vuoden vuosikokoukseen.

Hallitus hyväksynyt nämä säännöt 22.1.2015