Mejä

Vuoden mejä-koiran valintasäännöt

Palkinto jaetaan vuosittain Lapin kennelpiirin alueella asuvalle koiralle, jonka omistaja asuu vakituisesti kennelpiirin alueella, seuraavin perustein: Kauden kokeiden pistemäärät voittajaluokassa yhteen laskettuna (max 50 p. /koe). Koetuloksista huomioidaan viisi parasta tulosta.

Huomioidaan myös käytännön jäljestykseen osallistuminen siten, että jokaisesta onnistuneesta (eläin löytyy) jäljestyksestä saa 50 p.

Koiran omistaja ilmoittaa ko. vuoden tulokset spanieli- ja noutajajaostolle vuoden loppuun mennessä. Mikäli määräaikaan mennessä ei tule yhtään ilmoitusta, ei ko. vuonna valita vuoden mejä-koiraa.

Palkinto kiertää kunnes jollakin koiralla on kolme kiinnitystä palkintoon, jolloin koiran omistaja saa sen omakseen.

Palkinnonsaaja kaiverruttaa itse koiran tiedot palkintoon ja toimittaa sen seuraavan vuoden vuosikokoukseen.

Hallitus hyväksynyt 21.4.2008