Vepe

Vesipelastuskokeen PM-kilpailujen säännöt

1. Järjestämisohje Piirin VEPE-mestaruuskokeessa kilpaillaan vuosittain yksilömestaruudesta. Kokeen myöntää Lapin Kennelpiirin hallitus vuorovuosina kokeita järjestäville kerhoille. Mestaruuskokeessa kilpaillaan yleisen vesipelastuskokeen virallisilla säännöillä. Se voidaan järjestää kaikille avoimen vesipelastuskokeen yhteydessä. Kokeen pienen sallitun osallistujamäärän vuoksi on suositeltavaa, että kokeeseen on etusija Lapin Kennelpiirin voittajaluokan koirilla. Lisäksi suositellaan, että kokeen ylituomarina toimii Lapin Kennelpiirin ulkopuolinen tuomari.

2. Osallistumisoikeus Piirinmestaruuksista kilpailevat puhdasrotuiset koirat. Osallistujan on oltava Kennelliiton tai Lapin Kennelpiirin jäsenyhdistyksen jäsen. Piirinmestaruudesta saa kilpailla jokainen ilmoittautumishetkellä (viimeinen ilmoittautumispäivä) piirin alueella vakinaisesti asuva koiran omistaja riippumatta hänen edustamansa yhdistyksen kotipaikasta.

Useamman omistajan koira kilpailee sen kennelpiirin mestaruudesta, jonne se on pääasiassa sijoitettu. Koira voi kilpailla vuosittain vain yhden kennelpiirin mestaruudesta.

3. Mestaruuskilpailu Mestaruus ratkaistaan voittajaluokassa. Mestaruuteen riittää hyväksytty tulos.

4. Palkitseminen Lapin Kennelpiiri palkitsee VEPE-piirinmestarit kuten muidenkin lajien piirinmestarit.

5. Muutokset sääntöihin Näihin sääntöihin voi tehdä muutosesityksiä Lapin Kennelpiirin Agility-, TOKO- ja VEPE-jaosto. Muutokset hyväksyy Lapin Kennelpiirin hallitus.

Hallitus on hyväksynyt nämä säännöt 22.1.2015