Vepe

Vuoden vepe-koiran valintasäännöt

1.  Lapin kennelpiirin alueella jaettavista kennelpiirin kiertopalkinnoista kilpailevat ne koirat, joiden omistaja asuu Lapin kennelpiirin alueella ja kuuluu jäsenenä johonkin kennelpiirin jäsenyhdistykseen edustaen kilpaillessaan edellä mainittua yhdistystä.

2.  Kiertopalkinto jaetaan kalenterivuosittain enintään viiden (5) tuloksen perusteella. Mikäli pisteytyksen mukaiset yhteispisteet menevät tasan, ratkaisevat kilpailukirjoista ko. kokeiden yhteenlasketut pistemäärät. Mikäli pistetilanne on vieläkin tasan, parhaan yksittäisen kokeen pistemäärä ratkaisee. Viimeksi ratkaisee arpa.

3.  Osallistuvan koiran kilpailukirjasta on lähetettävä kopio kilpailuvuotta seuraavan tammikuun 10. päivään mennessä Lapin Kennelpiirin VEPE-vastaavalle. Mikäli määräaikaan mennessä ei tule esitystä vuoden koirasta, kiertopalkintoa ei ko. vuonna jaeta.

4.  Lapin Kennelpiiri hankkii palkinnon. Palkinto kiertää 10 vuotta. Tämän jälkeen koiran omistaja, jonka koiralla on eniten kiinnityksiä palkintoon, saa sen omakseen. Tasakiinnityksissä yhteenlaskettu pistemäärä ratkaisee. Jos tämänkin jälkeen pisteet ovat tasan, ratkaisee arpa. Palkinnon mukana on kansio, johon tallennetaan koiran tiedot. Palkinnon saaja kaiverruttaa itse koiran tiedot palkintoon ja toimittaa sen seuraavan vuoden vuosikokoukseen.

5.  Vepe tulokset pisteytetään seuraavasti:

LUOKKA               1     2     3
JUN                      3     2     1
ALO                      4     3     2
AVO                      5     4     3
VOI                       6     5     4

6.  Edellisen tulospisteytyksen lisäksi koirakko voi saada 5 lisäpistettä, jos se on ollut kuluneen vuoden VEPE-piirinmestari. Jos koirakko on saavuttanut 1. – 3. sijan Suomen-, Pohjoismaiden-, Euroopan- tai Maailmanmestaruuskilpailuissa, se on suoraan Lapin kennelpiirin vuoden VEPE-koira.

7.  Näihin sääntöihin voi tehdä muutosesityksiä jaosto. Muutokset hyväksyy Lapin kennelpiirin hallitus.

Hallitus on hyväksynyt nämä säännöt 22.1.2015